Bez kategorii, laweta, lawety

trzpień zaworu w oponie.

W istocie działania zaworu znajdującego się w oponie, nie możemy pominąć ważnego elementu, jakim jest trzpień zaworu. Jego wysoka jakość i odpowiednio zaprojektowany zawór, zwykle jest połączony gumową uszczelką z resztą zaworu, który następnie łączy się z oponą. Uszczelka ta pomaga utrzymać odpowiednie ciśnienie powietrza w oponach. Jej znaczenie może być bardzo krytyczne, zwłaszcza w przypadku, gdy zawór opony ulegnie zniszczeniu lub urwaniu. Wtedy to właśnie uszczelka będzie służyła do zapobiegania wyciekom powietrza z opony. Kolejnym ważnym elementem zaworu, jest kapturek ochronny. W rzeczywistości jest to plastikowa nakrętka, którą mocuje się na górnej, nagwintowanej części zaworu. Główną funkcją te zatyczki jest to, że zatrzymuje one brud, a także inne zanieczyszczenia pyłowe, przed dostaniem się do wnętrza zaworu. Takie zabrudzenia mogłaby wpłynąć na niekorzystnie na prawidłowe funkcjonowanie zaworu opony. W rezultacie mogłyby nawet doprowadzić do utraty powietrza. Kapturek ochronny umieszczony na wejściu do zaworu, zatrzymuje także wodę i wilgoć znajdującą się w powietrzu. Jest to szczególnie ważne w zimnych porach roku, kiedy wilgoć może zamarznąć wewnątrz zaworu. Tym samy, taki lodowy korek może stanowić problem dla całego zaworu. Może to także spowodować utratę powietrza w oponie. Są przede wszystkim cztery rodzaje zaworów: normalny materiał z tworzywa sztucznego, metalowy ozdobny, zawór z wbudowanym manometrem i wreszcie zawór posiadający fabryczne zabezpieczenie przed kradzieżą.

RelatedPost